RSS

Kyligt eller mest coolt?


Coolt.
(men väldigt hjärtligt)

Av hela mitt hjärta heter "Ab imo pectore" på Latin.
Och det är nog så det borde vara jämt i det man gör.

Ser faktiskt inte en enda anledning till varför man skulle ha annat
än hela hjärtat med i det man åtar sig.


Sedan tänkte jag låta er få stå ut med svar på frågor.
Lite trist kanske, men väldigt listigt!



1. Var du ett lugnt eller busigt barn?
Mja. Heter det inte glimten i ögat?
Istället för busigt menar jag;)

2. Vad föredrar du, sol -eller snösemester?
Sol. Nothing else, but sol.
Är lite dumt att åka till snön, när man varken gillar kyla eller
kan svänga mer än åt ett håll.
Eller åka längdskidor utan att snubbla.

3. Vad tror du att du gör om 5 år?
Jag tror att jag gör precis vad jag borde göra och det jag vill.

4. Hur ofta läser du böcker av egen vilja?
Ofta, mycket och intensivt.
Helt otvunget, liksom.

5. Vilken kändis hade du helst blivit sedd med?
Tror faktiskt att jag helst blir sedd med den jag just då
är med. Kändis eller inte.

6. Hur är du klädd just nu?
Jag är helt naken.
Men över det har jag jeans.
Och en tröja som just blivit dekorerad med lite hallon.
Tror att den hör hemma i tvättkorgen egentligen;)

7. Hade du någon favoritsyssla som barn?
Ja. Att skruva sönder saker och aldrig få ihop dem igen.
På något sätt är jag nog likadan nu,
fast jag nog kallar det för en blandning mellan
brist på logik och tummen mitt i handen.

8. Har du åkt ambulans?
Ja. Lite för många gånger.
En gång var jag utklädd till
punkare och hade fått en boll i skallen .
Jag sa en hel del saker som jag senare ångrade, trots att jag
ytterst tillfälligt var anarkist.

9. Vilken är din favoritalkoholdrink?
Öl? Whiskey? Gulliga paraplydrinkar?
Ja, tack:)

10. Vilket språk tycker du är det vackraste att lyssna på?
Italienska tror jag. Och Grekiska. Men kanske mest för att
jag gillar kulturen och historien och alfabetet.
Och aj lajk latin.

11. Har du varit på någon musikfestival någon gång?
Ja. Västervik(räknas det?)

12. Har du gjort något denna månad som du är stolt över?
Klart jag har!

13. Vad är det mest konstiga du har fått som present?
Ett paket nudlar, tror jag.

14. Är du trevlig mot telefonförsäljare?
Jag är nog "bestämt trevlig"

15. Vilken film såg du senast på bio?
Himlen är oskyldigt blå

16. Kan du nämna tre skånska ord?
Tradig, pantofflor och ..någe annat flådigt..kanske

17. När känner du dig som snyggast?
Oj...ja, när gör jag det?
Det får jag nog fråga mig själv någon gång.
Inte just nu i alla fall.

18. Har du någon extrainkomst utöver det du jobbar med/pluggar till?
Nja.

19. Vilket practical joke/hyss som du har gjort tyckte du blev mest lyckat?
Jag har så många att jag nog kan skriva ett helt inlägg om det någon gång.

20. Vilken låt lyssnade du på senast/just nu?
Låten nedanför

21.Hur många kuddar sover du med?
Alldeles för många.
Ibland får jag knappt plats själv.
Slänger ner ungefär alla ändå under natten i och för sig.
Men får jag välja, så: En.
Den gosigaste.

22. Ser du på kärleken som ett misstag?
Va?? Nä nu attans ryser jag. Är det inte just den som är meningen med allt?
I alla dess former?

23. Snarkar du?
Nä. Alla liknande rykten dementeras å det allra starkaste:)

24. Skriver du dagbok?
Ingen regelrätt, men en måbra-bok.
Där jag skriver ner sådant som lyfter mig och får mig att le.

25.Vad gör du om du får hicka?

Hickar.
Sedan springer jag tre varv runt huset medan jag balanserar ett ägg på en sked .
(fast egentligen, så dricker jag vatten)

26.Tror du på mirakel?
Jaaa.
Och dagen jag slutar tro på dem,vill jag inte vara med om.


27.Tror på liv på andra planeter?
Tror de på oss?


28.Vad sa du senast?
Hahaha. Fast egentligen sa jag inte så. Jag skrattade.


29. Vad har du för mobilringsignal?
Denna..(fjortis, jag vet)

30. Kan du gå ner i spagat?
En gång kunde jag. För att jag var vig. Kanske ännu. Men frågan är:
Borde man ens prova?;)

31. Sjunger du på toa?
Mm. När jag duschar sjunger jag nästan alltid en snutt av Your song.
Känns liksom inte riktigt "färdigduschat" annars.
Undrar om det är ett litet ticks jag har kanske..

Lionel Richie – Hello

Kram:)



Desain Rumah real estate design collection
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 kommentarer:

Elzie sa...

Ujujuj! Det var mycket att svara på. Och du kunde dragit till med Rullebör också på det där med skånskan, haha.
Hoppas du får en skön helg du goa tjej.
Kram Elzie

Kottemor sa...

Åh vad härligt att ha hitta dig igen underbara du!
Som jag trivdes med att följa dig tidigare när jag hade mer tid, nu ska jag ta den åter och då är du en given inspirationskälla!!:)
Massvis med kramar!

Kottemor sa...

Åh så härligt att ha hittat dig igen!
Tyckte så mycket om att följa dina kloka tankar
tidigare när jag hade mer tid, nu ska jag återta
den och då är du en given inspirationskälla!!:)
Massvis med kramar!

Skicka en kommentar